Furcsa zsákmány

2012.03.19. 21:27

Másnap délelőtt megviselten tápászkodtunk fel. A víz már apadni kezdett, de még magas volt, elborította az egész torkolatot. Zsolt éhes volt ezért pergetőbotot ragadott, egy darabig dobált a sátor környékén majd lement egészen a tengerhez. Én kevés esélyt láttam a halfogásra, nem volt kedvem kínlódni, ha Zsolt sem fogott körforgóval, léggyel sem fogok tudni. Egy darabig olvastam, majd elmentem körülnézni. Sétálgattam, lézengtem már nem volt semmihez sem kedvem 

Ez a kép fogadott, a folyó eltűnt a torkolat sós vizű öböllé vált.

Vajon ki állíthatta ezt a keresztet?

Zúzmófotózással múlattam az időt

Kővirág

A tenger hamar visszatért és előtűnt a folyó. Sok kis char került szárazra és pusztult el.

Újra apály

Felfelé haladva a rohanó folyón, a torkolat közelében nem nagyon találtam horgászatra alkalmas helyet. Már jócskán eltávolodtam a tábortól amikor egy éles kanyar után csendesebb részt találtam. A part itt szabdalt volt, néhány nagyobb kő mögött megtört a víz. Ahogy nézelődtem a parton láttam néhány halat is, kisebb rezidens charokat amik nem mentek még ki a tengerbe. Visszagyalogoltam a táborba, összeraktam a legyezőbotot majd újra felmentem a kiszemelt részhez. Súlyozott nimfákkal próbálkoztam és viszonylag hamar megfogtam egy kisebb, 30 cm körüli chart, ideális tepsi méret. Egy kőre tettem ki és közben sűrűn tekingettem hátrafelé nehogy elvigye a róka. Fogtam még kettőt de többet már nem tudtam, nem maradunk éhen. Visszamentem a táborba, már késő délutánra járt, aznap semmit sem ettünk még. Zsolt is visszatért a torkolatból, büszkén mutatta zsákmányát, egy szép, másfél kiló körüli grönlandi tőkehalat.  A sekély vízben vadászgatott, ott fogta meg, természetesen körforgóval. Megraktuk a tüzet, csináltam egy levest amibe belefőztem minden megmaradt élelmünket, egy hagymát, rizst és némi fűszert. Ezután megsütöttük a lefilézett tőkehalat majd megtetéztük egészben sütött növendék szajblinggal. Isteni vacsoránk volt, eltüzeltük a maradék fát és lefeküdtünk aludni. Holnap hazamegyünk végre!

Igazán friss grönlandi tőkehal

Elsőrangú vacsora készült belőle

 Aránytalanul nagy szem

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://gronlandfishing.blog.hu/api/trackback/id/tr994326912

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása