A múzeummal és a folyóval gyakorlatilag megnéztünk minden érdekeset. Kíváncsian szemléltük a terepről visszatért turistákat és mivel volt még időnk, beültünk Kangerlussuaq egyetlen éttermébe egy pizzériába. Egy-egy musk-ox pizzát választottunk utolsó vacsoránknak a nagy nélkülözés előtt.  Pontban 18 órakor felvett minket egy Jan nevű fickó és leautóztunk a kikötőbe. Itt lesólyázta hajóját és elindultunk a folyóhoz. Elég gyorsan haladtunk a 175 Le-s motorral útközben mutogatta azokat a spotokat, öblöket ahol június-júliusban jól lehet chart fogni. Hideg volt és szemerkélt az eső, este 8 körül érkeztünk meg a Robinson folyó torkolatához.

Musk ox pizza, még utoljára

Lassan telt az idő

Vadászidény volt, a húst hajókkal szállították be

Üzenőfal a kikötőnél

Végre száguldunk

Jan - 3 éves kora óta él Grönlandon

Innentől gyalog

Itt kiszálltunk majd megbeszéltük, hogy 3 hét múlva, pontban 10 órakor ugyanitt vesz fel minket. A torkolat környékén volt jó pár hajó és sátor, vadászok de főleg horgászok. Vonul a char. Jan említette, hogy egy hete rengeteg volt a horgász, 24 hajó volt a torkolatban. Javasolta, hogy menjünk feljebb, mindenki a torkolat környékén horgászik. Vadcsapákon indultunk felfelé a gyors sodrású folyó mellett, zsombékok, tocsogók tették változatossá utunkat. 3-4 km gyaloglás után érkeztünk el egy nagyobb vízesésig. Úgy gondoltam ez megállítja a halakat, feljebb nem tudnak menni. Itt vertük fel a sátrakat este 10 óra körül, világosban és lefeküdtünk a fárasztó nap után. Horgászni már nem volt energiánk.

Grönlandra!

Éjszaka

Az első táborhelyünk

Szerző: Bp

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

steveolson · steveolures.com 2011.11.08. 09:26:19

Az armadillolures oldalon már olvastam az első halas napotok történetét is! Hatalmas lehet egy ilyen túra! Nagy bátorság is kellett hozzá, főleg, hogy egy gyerek is veletek ment!
Gyönyörű tájak, csodás halak, szóval le a kalappal!