Budapestről Kangerlussuaq-ba

2011.11.02. 20:43

Eljött végre az utazás napja. A reptéren voltak kisebb bonyodalmak a jelzőrakéta miatt, több mint fél óráig vitatták, hogy fegyver-e vagy sem, de a gépet végül nem késtük le. Ott követtük el a hibát, hogy bejelentettük előre, enélkül elkerülhető lett volna minden bonyodalom. Münchenen keresztül érkeztünk Koppenhágába, egy kis hotelben töltöttük az éjszakát. Másnap reggel repültünk Kangerlussuaq-ba, ami egy apró, jelentéktelen település, volt katonai támaszpont. Ide száll le a Koppenhágából érkező gép és innen indulnak tovább az Air Greenland helyi járatai.

Koppenhága felé

Air Greenland

Ez már Kangerlussuaq - Innen minden messze van

10 órakor érkeztünk és mivel 18 órakor indul velünk a hajó, volt időnk körülnézni. Először is bevásároltunk, megvettünk néhány alapvető dolgot amit nem akartunk otthon beszerezni (rizs, hagyma, olaj, gázpalack) és egy térképet. Megnéztük a múzeumot ahol a történelmi és katonai témák mellett láthattuk Willy trófeáját, egy pézsmatulokét, mely sokáig terrorizálta a lakosságot. Ez az agresszív bika, rendszeresen bejárt a településre, rombolt és dúlt. Néhány jegesmedve teríték fotó is feldobta Zsolt hangulatát.

Ami még hiányzott megvettük a helyi boltban

Ők már hazafelé tartottak zsákmányukkal

Rénszarvas bőr egy outdoor shop előtt

Az üzletben szigorú ox nézett velünk farkasszemet

Időnként betéved egy egy medve

Jaj

Így fogták be a dühöngő Willyt

Ezután végigmentünk a 3 utca egyikén, le egészen a Watson folyóig. Iszonyú nagy esésű gleccserfolyó, kavargó, átlátszatlan, mész színű vízzel, melyben az élet legkisebb nyomát sem véltük felfedezni. Nem láttam még ennél félelmetesebb vizet.

Konténerhotel

Watson...

...barátságtalan folyó

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.