Amangamup Quoorua

2011.09.26. 21:17

Idén év elején olvastam egy könyvet Grönland: az élet fagyos szigete címmel. A Világjárók sorozatban jelent meg valamikor a 60-as években, ekkor éledezett arrafelé a turizmus. A történelmi és kulturális vonatkozású részek mellett, kitért a páratlan vadvilágra is, a chart külön megemlítve. Ekkor kezdett el foglalkoztatni a gondolat, amit hosszú hónapokig tartó információgyűjtés követett, elsősorban külföldi fórumokon. Viszonylag gyorsan találtam néhány olyan cikket a Grönlandi horgászatról mely még jobban felkeltette az érdeklődésem. Az hamar kiderült, hogy az itteni charok mérete elmarad a kanadaiaktól, kisebb ezüstös halakról találtam kevés fotót, a kanadai fotókon szereplő nagy pirosakról nem. Az őszintébb oldalak a reálisan fogható maximum méretnek az 5 kg-t jelölték meg, de a fotókon szereplő halak ennek a felét sem közelítették meg. Utaltak arra, hogy a nagyobb példányok a nyugati részeken, a Sondre Stormfjord-ba beömlő folyókban vannak. Ide már találtam néhány szervezett utat is a Robinson folyóhoz, 5000 Euro/hét áron. A bugyrokba jobban belemélyedve merült fel először a Paradise Valley kifejezés, ekkor találtam rá egy olyan oldalra ahol már normálisabb méretű halak szerepeltek, gyönyörű környezetben. Pontosan lokalizálni viszont a helyet még nem sikerült. Felvettem a kapcsolatot az oldal gazdájával egy Johnny nevű dán faszival aki hamar lelombozott. A Paradise Valley a Világörökség része lett, repülő többé nem szállhat le, ő még ez előtt volt kétszer, a 90-es években. Amikor pontosabb koordinátákat kértem már nem kaptam választ. Aztán valahol megtaláltam a völgy eszkimó nevét és tovább kutakodva már találtam ígéretes linkeket. Egy grönlandi oldalról aztán letöltöttem PDF-ben egy hivatalos közleményt a pontos koordinátákkal és a szabályokkal. Kiderült, hogy gyalogosan meg lehet közelíteni a völgyet, horgászni is lehet, az ott tartózkodás szabályokhoz kötött. A többi már flottul ment. A Google Earth segítségével ezután összeraktam az útitervet, egy utazási irodával leegyeztettük a transzfert. Hajóval visznek ki a Robinson folyóhoz, majd vesznek fel minket ugyanott 3 héttel később.

Johnny képeit látva döntöttem el, meg kell találnom a Paradise Valley-t!

A völgy pontos lokalizálása nem volt egyszerű

A völgyben állítólag több mint 500 pézsmatulok él. Ezt a videót elég sokszor néztem meg

A bejegyzés trackback címe:

https://gronlandfishing.blog.hu/api/trackback/id/tr793258791

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása